loading...
رمــانــدونــی
Amir.mkh بازدید : 71 شنبه 20 شهریور 1400 نظرات (0)

#مصاحبه  #بخش_اول تیرماه 97

مهمان : خانم #ژیکال_ش 

🙋🏻‍♂ : سلام ژیکال عزیز .. خیلی ممنون که مصاحبه با رماندونی رو پذیرفتین ❤️
👩🏻‍💼 : سلام ممنون از شما 💙
@Romandoni
💁🏻‍♂ : یه بیوگرافی جامع و کامل برای آشنایی بیشتر کاربرها با شما ⁉️
👩🏻‍💼 : اسم من ژیکال.ش هست اسم مستعارمه اسم واقعیمو به دلایلی نمیتونم بگم و ترجیح میدم ناشناس بمونه. ۲۰ سالمه و مجردم چون خیلی پرسیده بودن. تحصیلاتمم دیپلمه بیشتر نتونستم و نخواستم ادامه بدم. و البته نمیدونم لازمه بگم یا نه اما من مشکل جسمی دارم ولی به جرات میتونم بگم یکی از چیزایی که خیلی تو زندگیم بابت نوشتنم بهم کمک کرده همین بیماری جسمی بوده
@Romandoni
💁🏻‍♂ : چرا نویسندگی ژیکال جان ⁉️
👩🏻‍💼 : نویسندگی بهترین راه و شاید تنها راهیه که من میتونم رویاهام رو به تصویر بکشم. رویا بافی زیاد میکنم و دوست داشتم یکی رویاهام رو بشنوه.

💁🏻‍♂ : درباره‌ی رمان "دنیای کژال" کمی برامون توضیح میدی ⁉️
👩🏻‍💼 : دنیای کژال اصلا از پیش تعیین شده نبود. یه روز تصمیم گرفتم یه اثری داشته باشم تا چند نفر از خوندنش لذت ببرن و خیلی اتفاقی با ادمینم آشنا شدم. همونطور که درباره کانال بحث میکردیم این ایده به ذهنم رسید

💁🏻‍♂ : در این مدت زمانی که آنلاین نویسی رو تجربه میکنید به نظرتون چه فواید و ضررهایی داشته ⁉️
👩🏻‍💼 : نویسنده آنلاین بودن از این لحاظ که همون لحظه میتونی ایراداتو از خواننده هات بشنوی و بر طرف کنی خوبه و از طرف دیگه وقتی انتقادات واقعا بی پایه و اساسی میکنن خستگی به تن ادم میمونه. اما اینکه با خواننده هام در اتباط باشم رو خیلی دوست دارم. چون کلا ادم تنهاییم و شاید عجیب باشه ولی هیچ دوستی ندارم.
@Romandoni
💁🏻‍♂ : آیا تو این مدت درحد انتظاری که داشتین از نوشته هاتون استقبال شده؟ اگر جوابتون بله هست دلیل این استقبال و موفقیت چی می تونه باشه⁉️
👩🏻‍💼 : بله استقبال شده من انتظار خاصی نداشتم. چون تا قبل از این اصلا تجربه این رو نداشتم که کسی در مورد نوشته هام نظر بده و باعثش هم خودم بودم. دلیل موفقیتم فقط و فقط مطالعه زیاد بوده از نویسنده های بزرگ.

💁🏻‍♂ : از چند سالگی شروع به نوشتن کردید ؟ اولین داستانی که نوشتین رو یادتون هست ⁉️
👩🏻‍💼 : من حتی قبل اینکه بتونم بنویسم میتونسم چند کلمه ای رو بخونم و رویاهام همیشه سر جاش بود و نمیدونستم که میشه اونارو نوشت.
 از وقتی که نوشتن یاد گرفتم هر چیزی که به ذهنم میرسید مینوشتم و اولین چیزی که نظر همه رو به خودش جلب کرد انشای اول دبستانم درباره تابستون بود. درست یادم نمیاد اما تمام چیزایی که تجربه کرده بودم رو فضا سازی کردم و مثل کتاب شد.
🍃 @Romandoni 🌺

#بخش_دوم 

💁🏻‍♂ : تو این مدت نسبت به بقیه نویسنده های آنلاین نویسنده بدون حاشیه بودین خداروشکر ، خودتون دلیلش رو چی میدونین ⁉️
👩🏻‍💼 : دلیلش ناشناس بودنم میتونه باشه. زیاد دوست ندارم در حال حاضر کسی بدونه من کی ام.
@Romandoni
💁🏻‍♂ : درکنار نبود حاشیه ولی سوالات زیادی  توی ذهن مخاطب هاتون درباره شما هست ؛ این کنجکاوی ها از کجا شروع شد هرجور که مایل هستین توضیح بدید ⁉️
👩🏻‍💼 : شاید چون کسی منو نمیشناسه بیشتر کنجکاوه بدونه من کی هستم و چه شکلی ام! اگر همه منو میشناختن شاید اینهمه کنجکاوی نمیکردن

💁🏻‍♂ : ایده رمان جدیدی رو توی ذهنتون دارید ؟ رمان جدیدی اگه قراره بنویسید خوشحال میشیم توی این مصاحبه مژدشو به مخاطب هاتون بدید ⁉️
👩🏻‍💼 : بله ایده زیاد دارم اما دوتا کانال برای داستانای جدیدم زدم که زیاد استقبال نشد و به گفته خود خواننده ها دوست داشتن که تمام و کمال ذهنشون پیش دنیای کژال باشه و نمیخواستن به داستان دیگه ای مشغول باشن.
@Romandoni
💁🏻‍♂ : قصد دارید در آینده ژانرهای دیگه ای  رو امتحان کنید ؟ به نظرتون موفق میشید ؟ علاقه شخصی خودتون باعث شده دنیای کژال همچین ژانری داشته باشه یا به نظرتون استعداد بیشتری در این زمینه دارید ⁉️
👩🏻‍💼 : قطعا امتحان میکنم. من دوتا رمان برای چاپ دارم مینویسم و سبکشون کاملا از هم متفاوته. یکی جنایی هست و یکی تخیلی. اتفاقا من از ژانری مثل قصه دنیای کژال زیاد خوشم نمیاد😄بیشتر ژانر جنایی رو دوست دارم و تا جایی که یادم میاد اکثر داستانایی که مینوشتم همینطوری بودن

💁🏻‍♂ : تا جایی که اطلاع دارم خیلی اهل رمان و کتاب خوندن هستین ، چقدر از وقتتون رو در روز به نوشتن و مطالعه اختصاص میدین ⁉️
👩🏻‍💼 : من واقعا عاشق کتاب خوندن هستم. وقتی کتاب میخونم اصلا نمیدونم زمان چطور میگذره و کاملا غرق اون رمان یا کتاب میشم. وقتایی که بیکار میشم دوتا کار انجام میدم یا فیلم میبینم یا کتاب میخونم! و بابت شرایطی که الان دارم اکثر وقت ها تو خونه ام. برای همین همیشه کتاب میخونم یا فیلم میبینم.

💁🏻‍♂ : شاعر مورد علاقتون ⁉️
👩🏻‍💼 : حافظ سهراب سپهری فروغ فرخزاد

💁🏻‍♂ : بهترین رمان چاپی ایرانی و خارجی که خوندین چی بوده ⁉️
👩🏻‍💼 : بوف کور از صادق هدایت. مرشد و مارگاریتا از میخائیل بولگاکف.

💁🏻‍♂ : نویسنده ای هست که برای نوشتن ازش الهام بگیرید ⁉️
صادق هدایت
🍃 @Romandoni 🌺

#بخش_سوم

💁🏻‍♂ : خوندن داستانهایی که به واقعیت نزدیک هستن رو دوست دارید یا بیشتر ترجیح میدین خیال باشه ؟ درباره نوشتن چه طور⁉️
👩🏻‍💼 : من کلا طرفدار خیال هستم. بنظرم خیال خیلی قشنگ تر از حقیقته.
@Romandoni
💁🏻‍♂ : ترجیح میدین آثارتون چاپ بشن یا مجازی باقی بمونن؟ به نظرتون چاپ یه اثر فقط برای دیده شدن نویسنده و خوانده شدن داستانش کافیه ⁉️
👩🏻‍💼 : دلم میخواد چاپ بشن ، نه قطعا کافی نیست استعداد و قلم بیشتر به معروف شدن کمک میکنه تا صرفا چاپ یک کتاب.

💁🏻‍♂ : تاحالا نوشته هاتون توسط افراد سودجو کپی شده؟ نظرتون درباره مسئله کپی کردن چیه ؟ به نظرتون چه طوری می شه جلوی این کار غیر قانونی رو گرفت ⁉️
👩🏻‍💼 : نمیدونم ولی از چند نفر شنیدم که یکی داشته اینکارو انجام میداده. من اصلا اهمیت ندادم چون واقعا شرایطش رو ندارم درگیر یه موضوع جدید بشم. بنظر کسی که کلا اثر یکی دیگه رو کپی میکنه اصلا نمیشه درباره اش حرف زد چون اونقدر از خودش هنر و شخصیت نداره تا یه چیط جدید و تازه خلق کنه. بنابر این دست به کپی میزنه.

💁🏻‍♂ : بهترین و ناراحت کننده ترین نقدی که تابحال از خواننده های رمانتون داشتید ⁉️
👩🏻‍💼 : بهترین نظر این بود که بهم میگفتن بعد از خوندن رمان من قلمشون بهتر شده و من واقعا خوشحال شدم که تونستم کمکی به کسی کنم. بدترین نقد ها چیزای بی ربطی بود که نسبت به رمان یا خودم میگفتن و کمم نیست!
@Romandoni
💁🏻‍♂ : از اینکه آنلاین مینویسید راضی هستید یا ترجیح میدادید بیشتر آفلاین بنویسید و چاپ بشه آثارتون ⁉️
👩🏻‍💼 : آنلاین نوشتن برای من یه تجربه جدید و شیرین بود چون دوستان زیادی پیدا کردم. ولی یه هدف بزرگی دارم که با آنلاین نوشتن انجام نمیشه! بنابر این دلم میخواد که آثارم چاپ هم بشن.

💁🏻‍♂ : فعالیت فرهنگی هنری دیگه ای به جز نویسندگی دارید ⁉️
👩🏻‍💼 : من موسیقی کار میکردم. ویالون میزدم ولی به دلیل تغییر محل سکونتمون نتونستم ادامش بدم.

💁🏻‍♂ : کارِتون رو با انجمن شروع کردید یا به صورت مستقل ؟ پیشنهادتون به علاقه مندانی که قصد دارن نویسنده بشن چیه ⁉️
👩🏻‍💼 : مستقل شروع کردم. 
من هنوز اونقدر پیشرفت نکردم که بخوام به کسی بگم برای بهتر شدن قلمش چیکار کنه اما میتونم بگم برای نوشتن فقط باید روح رو آزاد گذاشت و نوشت. کاری که من همیشه با قلم و ورق میکنم.
@Romandoni
💁🏻‍♂ : شخصیت آروم ولی در این حال قوی و با عزت نفسی دارین ، شده تا بحال این آروم بودن دردسر بشه واستون ⁉️
👩🏻‍💼 : بسیار زیاد. معمولا خیلیا از آروم بودن من سو استفاده میکنن. من زیاد حرف نمیزنم اما وقای حرف میزنم میتونم یه جمع بزرگسال رو آروم کنم. حتی خیلیا به عنوان شخص سوم ازم پیشنهاد میگیرن.

💁🏻‍♂ : پشتکار زیادی تو کارهاتون دارین ، این هدفمند بودن از کجا میاد ⁉️
👩🏻‍💼 : من یه هدف بزرگ دارم و تمان برنامه های زندگیم رو به اون گره زدم. البته خیلیا بهم میگن دیوانه ای با این هدف اما من دست نمیکشم. حتی خیلیا سعی میکنن منو نا امید کنن ولی ناامیدی من شاید در کل یک ساعت طول بکشه.

💁🏻‍♂ : ایده‌ برای نوشتن چجوری به ذهنتون میرسه ⁉️
👩🏻‍💼 : من توی اتاقم تنها میشینم چشمامو میبندم و یه موسیقی رو پلی میکنم. روحم و فکرم رو آزاد میزارم و ایده خودش میاد. میدونم عجیبه ولی واقعا همینطوری مینویسم.

💁🏻‍♂ : به عنوان یک نویسنده چه آرزویی دارید ⁉️
👩🏻‍💼 : آرزو زیاد دارم اما به عنوان یه نویسنده آرزو دارم مردم یکم کتاب بخونن!
🍃 @Romandoni 🌺

#بخش_چهارم

💁🏻‍♂ : بیشتر نوشته های ادبی رو دوست دارید یا عامیانه ؟ چرا ⁉️
👩🏻‍💼 : من چیزی رو دوست دارم که متحوی داشته باشه قلم عامی یا ادبی بنظرم زیاد مهم نیست.
@Romandoni
💁🏻‍♂ : پایان تلخ یا شیرین ؟ چرا ⁉️
👩🏻‍💼 : پایان تلخ چون بنظرم زندگی واقعی خیلی تلخه.

💁🏻‍♂ : اصلی ترین حامی شما در نویسندگی ⁉️
👩🏻‍💼 : خواهرم. خواهرم تنها کسیه که تو زندگیم حمایتم کرده و بهم انرژی و روحیه داده. خواهرم منو بجای مادرم بزرگ کرده چون مادرم اکثر اوقات حوصله منو نداشت.

💁🏻‍♂ : موقع نوشتن پارت باید تو فضای خاصی باشید یا تاثیری نداره ⁉️
👩🏻‍💼 : فضای خاصی نه ولی توی شلوغی نمیتونم بنویسم.

💁🏻‍♂ : اهل گردش و مسافرت هستین ⁉️
👩🏻‍💼 : زیاد ولی بخاطر تنهاییم کسی رو ندارم باهاش برم و فقط خواهرم با من سفر میکنه.

💁🏻‍♂ : نویسندگی در روند زندگیتون اختلالی ایجاد نکرده ⁉️
👩🏻‍💼 : اصلا. بلکه به روحیه و باز شدن فکرم هم کمک زیادی کرده.

💁🏻‍♂ : توی رمانهاتون شخصیتی هست که شبیه خودتون باشه یا از بقیه بیشتر دوستش داشته باشین ⁉️
👩🏻‍💼 : فکر میکنم کژال. چون اکثر کسایی که منو میشناسن و رمان رو هم خوندن میگن وقتی باهات حرف میزنیم حس میکنیم کژال داره صحبت میکنه. و خیلی از خصوصیات کژال رو هم از خصوصیات خودم بکار بردم.
@Romandoni
💁🏻‍♂ : تا حالا اطرافتون افرادی بودن که دوستیشون به اصطلاح دوستیه خاله خرسه باشه ؟ و نظرتون درمورد این افراد ⁉️
👩🏻‍💼 : زیاد. تمام دوستایی که داشتم همینطور بودن. به لا استثناء. بنظرم ادم تنها باشه خیلی بهتره تا با یه همچین افرادی حتی حرف بزنه. اخرینشون هم مربوط به یک ماه پیش بود که بدجوری اذیت شدم.
💁🏻‍♂ : به نویسندگی به عنوان یه شغل نگاه میکنید یا صرفا علاقه ⁉️
👩🏻‍💼 : واقعا علاقه. شغلی که دوست دارم چیز دیگه ایه.

💁🏻‍♂ : به نظرتون درحال حاضر خوشبخت هستین؟ توی یه جمله خوشبختی رو تعریف کنید ⁉️
👩🏻‍💼 : خوشبختی یه حس درونیه. ادم میتونه توی بدترین شرایط زندگی کنه و خوشبخت باشه یا میتونه توی بهترین شرایط زندگی کنه و احساس خوشبختی نکنه. من ادم خوشبختی نیستم ولی سعی میکنم حس خوشبختی داشته باشم. 
@Romandoni
💁🏻‍♂ : تابحال شده آرزو کنید به دوران خردسالیتون برگردید و دلتون واسه اون موقع ها تنگ بشه 😢 ⁉️

💁🏻‍♂ : بسیار زیاد. همیشه ارزو میکردم کاش بچه بمونم. بهترین دوران زندگیم بچگیم بود.

💁🏻‍♂ : یه حرفه هنری به جز نویسندگی که بهش علاقه دارید ⁉️
👩🏻‍💼 : بازیگری.

💁🏻‍♂ : کار مشترکی تا به حال داشتین ؟ اصلا نظرتون درباره نوشتن گروهی چیه ؟ فرد توانمندی توی کارهای گروهی هستین⁉️
👩🏻‍💼 : خیر کار گروهی نداشتم. تا جایی که یادم میاد اصلا کار گروهی بلد نبودم. مگر اینکه خودم سرگروه باشم😄یکم خودخواهیه ولی...
@Romandoni
💁🏻‍♂ : به نظرتون آهسته و پیوسته باید حرکت کرد یا مثل برق و باد هر لحظه به هدف نزدیک شد ⁉️
👩🏻‍💼 : به نظرم برای هدفی که داریم باید عجله کنیم چون اون منتظر نمیمونه تا ما از راه برسیم.

💁🏻‍♂ : بزرگترین ترسی که دارید ⁉️
👩🏻‍💼 : ترس از تاریکی و رعد و برق.

💁🏻‍♂ : آخر هفته ی لذت بخش به نظرتون باید چه طوری باشه ⁉️
👩🏻‍💼 : در کنار کسی که دوسش دارید.

💁🏻‍♂ تعریفتون از عشق چیه ؟ عاشقانه ها فقط متعلق به داستان هاست یا به نظرتون می شه در جست و جوی عشق توی واقعیت هم بود ⁉️
👩🏻‍💼 : عشق چیزیه که یه نفر رو بیشتر از خودتون دوست داشته باشید. به نظرم عشق یعنی وقتی کسی که دوسش دارید به مدارج بالا میرسه از خوشحالی پرواز کنید.
بهتره که عشق رو توی دنیای خودمون جا بدیم چون زندگی بدون عشق اصلا معنی نداره.
🍃 @Romandoni 🌺

#بخش_آخر 

💁🏻‍♂ : به نظرتون خدا درحال حاضر کجای زندگی شماست ؟ چقدر بهش نزدیک هستین و آرامش می گیرین از فکر کردن بهش ⁉️
👩🏻‍💼 : میدونم خیلیا از این حرفم جبهه میگیرن ولی خدای من وقتی بچه بودم منو ترک کرد. هنوزم برنگشته و من اصلا نمیدونم چطور میشه با خدا حرف زد و بهش نزدیک شد.
@Romandoni
💁🏻‍♂ : به نظرتون جمله زمان همه چیز رو درست می کنه واقعیه یا صرفا یه کلیشه ⁉️
👩🏻‍💼 : کلیشه ی تمامه. چون زندگی فقط با تلاش به نتیجه میرسه.

💁🏻‍♂ : اسم هنریتون ژیکال هست . جالب و زیباست؛ معنی خاصی داره؟ چرا این اسم هنری رو انتخاب کردید ⁉️
👩🏻‍💼 : بله. ژیکال اسم کُردیه و به زبان کُردی یعنی زیبای کوچک. یکی از عزیز ترین ادم های زندگیم کُرده. دلیلش اینه

💁🏻‍♂ : آهان خیلی جالبه 😊 ... اهل هیجان هستین ؟ اگه جوابتون مثبته چه جور هیجاناتی ⁉️
👩🏻‍💼 : هیجان رو دوست دارم چون واقعا گاهی برای احساس پژمردگی ادم لازمه. هیجاناتی مثل تله کابین زیپ لاین دویدن زیر بارون و کارتینگ رو تجربه کردم و بنظرم یکی از بهترین تجربه های زندگیم بودن.

💁🏻‍♂ : یه خاطر از به یاد ماندنی از دوران کودکیتون ⁉️
👩🏻‍💼 : اینو احتمالا خیلیا توی رمان خوندن. خیلی بچه نبودم تقریبا ۱۱ سالم بود. عمل جراحی داشتم. و یادمه به کما رفتم. اما به خانوادم خبر ندادن. حسی که داشتم همون حسی بود که توی رمان توصیف کردم.

💁🏻‍♂ : آدم محتاطی هستین یا اهل ریسک ⁉️
👩🏻‍💼 : ریسک کردن رو دوست دارم. 

💁🏻‍♂ : رمانهایی که پایان باز یا شخصیت خاکستری دارن می پسندید ، نظرتون دربارشون چیه ⁉️
👩🏻‍💼 : واقعا دوستشون دارم. سبک دوتا رمانی که دارم برای چاپ مینویسم همینه. درباره شخصیت های خاکستری باید بگم ، یه دوره از زندگیم رو مثل اونا گذروندم و دقیقا میدونم اینجور شخصیت ها برای خواننده ها چقدر جذابن.
@Romandoni
💁🏻‍♂ : نظرتون درباره‌ی کانال #رماندونی (کانال خودمون) چیه ؟ انتقادی پیشنهادی نظری ⁉️
👩🏻‍💼 : کانال بسیار خوبیه. و ممنون از مصاحبه های جالبی که میزارید.

💁🏻‍♂ : خواهش میکنم 🙂💚 ... اگه سوالی هست که دوست داشتین ازتون پرسیده بشه ولی نشده بگین ⁉️
👩🏻‍💼 : خیر ممنون.

💁🏻‍♂ : برای حسن ختام هم لطفا یه جمله یا شعر به عنوان یادگاری برای طرفداراتون و خوانندگان این مصاحبه بگید ⁉️
👩🏻‍💼 : در زندگي زخم هايي هست كه مثل خوره روح را آهسته در انزوا مي خورد و مي تراشد. اين 
دردها را نمي شود به كسي اظهار كرد، چون عموماً عادت دارند كه اين دردهاي باور نكردني را  
جزو اتفاقات و پيشامدهاي نادر و عجيب بشمارند؛ و اگر كسي بگويد يا بنويسد، مردم برسبيل 
عقايد جاري و عقايد خودشان سعي مي كنند با را آن لبخند شكاك و تمسخرآميز تلقي بكنند؛ 
زيرا بشر هنوز چاره و دوائي برايش پيدا نكرده و تنها داروي آن فراموشي به توسط شراب و  
خواب مصنوعي به وسيله افيون و مواد مخدره است؛ ولي افسوس كه تأثير اين گونه داروها 
موقت است به و جاي تسكين پس از مدتي بر شدت درد مي افزايد. آيا روزي به اسرار اين 
اتفاقات ماوراء طبيعي، اين انعكاس ساية روح در كه حالت اغماء و برزخ بين خواب و بيداري 
جلوه مي كند كسي پي خواهد برد؟
(صادق هدایت-بوف کور)
🍃 @Romandoni 🌺
#کپی_ممنوع  #انتشار_فقط_با_ذکرمنبع
#مصاحبه_اختصاصی_رماندونی
#تیر_97

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 11
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 26
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 489
  • بازدید سال : 2,377
  • بازدید کلی : 20,371
  • کدهای اختصاصی